من خدا هستم، پروردگار شما

 

 

 

من‌ از پدر خواهم‌ خواست‌ و او پرکلیتوس‌ دیگری‌ به‌ شما خواهد داد که‌ تا ابد با شما می‌ماند.

 

******

 

 

با انگشت های کوچکت

شاخه های زیتون را بافتی

حلقه کردی روی پیشانی ام

زیرناخن هات خاک بود

لای موهات خاک بود

و در نفست خاک بود

گونه های گِلی !

از کدام بیابان گذشته بودی ؟

همه ی من !

در کوهپایه های صهیون ..

همه مزامیر داوود را گریه کردی .

کلوخ نیستی ..

کوه هزار پاره ی من !

زمرد خاک گرفته ،

زیتون سبز ..

و تَرَکِ پوستت تَرَکِ کوزه گِلی!

می نوشمت.

پیش از آن که بخار شوی در سرگردانیم

سرگردان من .

....

مادرت نبود ؟

آنکه در حروف مصیبت بار نامم قصابی شد؟

نظرات 51 + ارسال نظر
خبرنگار دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:00 ب.ظ http://4130.blogfa.com

زیتون.خاطره خوبی است از عشق و ایثار.کودکیهایی که در خون خاطره شدند ..و گلوله هایی که ایثار را هدف گرفتند.چه میماند .... عشق که بر گلوله پیروز میشود.

م.س.ت سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:21 ق.ظ http://www.margeniaz.blogfa.com

من نمی دانم خانه ی بی سقف یعنی چه؟
من نمی دانم پدر را مادر را خواهر را برادر را در صبحی آفتابی از دست دادن یعنی چه؟
من نمی دانم
مادری چگونه تاب می آورد پر پر زدن فرزندش را نگریستن
؟
سخت نگیرید بر آن ها
کسانی که به کوچک و بزرگ رحم نمی کنند مدعی حقوق بشرند.
من نمی دانم

کنج سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:18 ب.ظ http://konjzehn.blogfa.com

صبرا نامی ! یه دختر شهرستانی! متولد یه خانواده ی سنتی! چقدر دوست داشتنی با اون برگهای زیتون.راستی پوستت چه رنگیه؟

زهرا سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:33 ب.ظ http://royayeshirin2001.blogfa.com

سلام بر سرزمین سبز و سلام!
حرف از مصیبتی عظیم به میان آورده اید
عجب صبری خدا دارد!!!

مهدی همراهی سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:52 ب.ظ http://hamrahi313.persianblog.com/

راستی چه سری در این نامهاست، که اینگونه فکرها را در طول قرون به خود مشغول کرده است !؟
زیتون، داود، بیت المقدس....

گوگانا سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:13 ب.ظ http://googana.blogsky.com

سلام.خیلی خیلی جالب بود اولین با بود که اومدم اینجا دربارتون خوندم مشکلی ندیدم ..... موفق باشین

من سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:58 ب.ظ

و هیچ آبی از آب تکان نخواهد خورد!

امیرحسین چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:23 ق.ظ http://bigblackrat.blogsky.com

کاش اسمش رو میدونستم
توی همایش انتفاضه بود
یکهو دیدم وسط سالن اجلاس وسط اون همه مشغله و کارهای عقب مونده همه دست از کار کشیدن. بعد یک توده عظیم از مردم جلوی میز چوبی جمع شدن ما هم رفتیم ببینیم قضیه چیه .نمیفهمیدم چی شده نمیدونستم چرا برای این آدم به این سادگی این همه جمعیت جمع شده البراده ای هم اومد ولی خبری نشد هزاران نفر دیگه از البراده ای مهم تر هم اومدن ولی اونجوری نشد رفتم بالای یک سکو دیدم نه اشتباه نمیکنم یک آدم خیلی ساده با صورت شکسته و داغون برام عجیب بود معمولا وقتی اطاف کسی شلوغ میشد محافظ هاشون مردم رو دور نگه میداشتن ولی اون محافظ هم نداشت دیگه مجبور شدم بپرسم . پرسیدم بهم گفتن یادته اون مرد و پسر بچه اش رو تو تلوزیون نشون میداد که پشت دیوار قایم شدن بعد صهیونیست ها بهشون شلیک میکنن ؟ گفتم خوب آره همون هایی که توی اوتوبان صدر هم عکسشون به دیوار هست گقت آره گفتم خوب ؟ گفت این بابی اون پسره ست پسرش مرد خودش زنده موند
اشک تو چشم هام جمع شد هر کاری کردم خودم رو بهش برسونم نتونستم هر کاری کردم نشد
عین ۳ روز همایش انتفاضه داشتم دیوونه میشدم که چرا دیگه نمیاد چرا نمیتونم ببینمش ولی خدا دوستم داشت ۲ شب بعد از اتمام همایش رفتم به بچه هاش هیئت همراه توی هتل استقلال و هتل آزادی سر بزنم که وقتی رسیدم هتل استقلال دیدم توی لابی نشسته
انگار دنیا رو بهم دادن کاش بچه ها اونجا نبودن تا یک دل سیر تو بغلش گریه میکردم

یاشار چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:07 ق.ظ http://northboy.blogsky.com

سلام. خسته نباشی.
می دانی صبراُ گلوله خوردن خیلی سخت است. اما سخت تر از آن اینست که تو از دولت خودت گلوله بخوری. سخت تر آنست که دولتی برای ازادی آدمکشان خود از زندان گروگانگیری کند.
می دانیُ بی گناهی کودکان فلسطین بر همه ثابت است. اما آنها چوب اشتباه پدرها و مادرهایشان را می خورند که این دولت را انتخاب کرده اند.

ای کاش من سنگی در دست کودکی فلسطینی بودم.

شهاب چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:25 ق.ظ http://avayeazadi.blogfa.com

واقعا حیفم میاد ...
ما فقط می تونیم نیگا کنیم
ما کجا ... نوجوان فلسطینی کجا
واقعا قشنگ بود
یه سرم بیا وبلاگ ما

رضا چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:29 ب.ظ http://edami.blogspot.com

این از تلخی ِ‌زیتون است.... از زیتون ِ تلخ!


***

(در مورد صفحه هم نمی دانم...شاید سرویس کامنت را عوض کردم....ممنون که سر می زنی..)

مسافر پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:15 ب.ظ http://aminhasiri.blogfa.com

و دنیا
یکی از قفسه های کتابخانه ی من بود
وقتی موهایت را فلسفه می بافم ـ
دکارتِ دُم اسبی!
من خودکشی می کنم پس هستم
و می توانم از فردا
در کتابی که آدم هایش
یک سطر در میان گریه می کنند
تا آخر آفتاب بخوابم.
من خودم را از یک کتابخانه ی عمومی
امانت گرفته ام
خانوم!شما مرگِ مرا ندیده اید؟
ندیده اید گوشه ی این شعر
دستفروشی کتاب هاش را با کمی اسب
حراجِ گیسوی دختری
که بر زخم، شیهه می کشید؟

دیده بود
از توی کتاب زده بود بیرون
و برای فصل بعدی
از مرگ های من یادداشت برداشته بود.

حالا از آن همه دنیا و مرگ
یک تارِ سپیدِ فلسفه باقی است
و زخمی که سنگ را
این گونه می نویسد:
مرا به جای « بوف کور » از کتابخانه بردارید.

م س ا ف ر جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:13 ق.ظ http://mosafereaseman.mihanblog.com

و آزادی بزرگترین موهبت خدای زیتون است...

یداله شهرجو جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:37 ب.ظ http://samtedarya.blogsky.com

خانم نامی سلام
در کنار شعر ...قصه...ادبیات ....این نوع نگاه وتعهد و احساس دین شما همواره برایم جالب وقابل احترام بوده است ...به امید پیروزی مردم ستمدیده فلسطین...با نقدی بر مجموعه ام توسط تیرداد راد به روزم

‌باران جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:40 ب.ظ http://baaarf.blogfa.com

سلام بار اولی هست که به اینجا اومدم هیچم پشیمون نیستم

خبر های در گوشی جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:26 ب.ظ http://bandar.blogsky.com

هر گز نمی روند از کوچه های یاد انانکه با ستاره ای از خون خویشتن در کوچه هایشب فانوس کاشتند.یاد زیتون و یاد قدس گرامی

مستعار جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:33 ب.ظ

از اب دادن زیتونهای فلسطین که فارغ شدی اطرافت را هم نگاه کن
تشنگی همه جا هست فلانی!

محمد شنبه 24 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:07 ق.ظ http://mjvanten.blogfa.com

سلام
من پسری شهرستانی هستم و به این قضیه افتخار می کنم.در گوش منم موقع به دنیا اومدن اذان گفتن.اگه مشکلی هست بهم بگو.در ضمن از آشنایی با وبلاگت خیلی خوشحالم.

زهرا یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:27 ق.ظ http://zahra999.blogfa.com

کلوخ نیستند
کلوخ نیستند...

FATA یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:02 ق.ظ


اگر من درخشش خورشید
و گرمای آفتاب را می پذیرم
پس باید رعد و برق را هم
بپذیرم.

شکراله ذبیحی یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:34 ق.ظ http://www.mehrpad.co.nr

درود... مثل همیشه محکم و بی پیرایه. موفق باشی. مهرپاد هم بروز شد

شعبون استخونی یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:51 ق.ظ

کاش همه منصف بودیم....

[ بدون نام ] یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:40 ب.ظ

با هرمزگانی اخباری تازه و متفاوت را تجربه کنید
http://www.hormozgani.blogsky.com/

آیلین یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:18 ب.ظ http://www.sin-e-haftom.blogfa.com

چه زیبا بود و غمگین....

زهرا یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:48 ب.ظ http://zahra999.blogfa.com

شعبون عزیز
وقتی حرف از "انصاف" می زنی من را بی اختیار به یاد کودکانی می اندازی که با کلوخ هایشان به جنگ خمپاره می روند.اگر دنبال انصاف هستیم بدون شک می دانیم چطور "اسراییل" به وجود آمد کدام کشورها در شکل گیری اش نقش داشتند وامروز در استمرار حضورش در فلسطین کدام قدرت ها نقش دارند!وقتی نگران محل انصاف در خاطره های تاریخی مان هستیم باید خوب یادمان بماند کشتن بچه ها و زنان به هیچ بهانه ی تاریخی و سیاسی و یا حتی مذهبی(که بیشتر به یک جک شبیه است) قابل توجیه نخواهد بود.بهتر است فضیلت انصاف داشتن را خرج اهداف و عقاید خودمان نکنیم.چه در غیر اینصورت گرفتار تناقض دردناکی خواهیم شد.

مثلث دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:01 ب.ظ http://mosallas.blogsky.com

سلام
من که چیزی از این ها سر در نمی یارم
به هر حال پیشنهاد میکنم لینک منو اضافه کنید
با تشکر مثلث
موفق و پیروز باشی

بابک اسرافیلی دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:40 ب.ظ

فلسطین..ایران..اردبیل....هر کی درد خودشو داره....وجدانم اسوده است...

مهدی همراهی چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 04:13 ب.ظ http://hamrahi313.persianblog.com/

سلام، مسافرم، رهگذرم و خسته !

در دیار غربت مهمان ناخوانده ام اما همدرد می جویم تا دمی با او درد دل کنم !
عجب صبری خدا دارد اگر من بودم انجا به ارش کبریایی با همه صبر خدایی ......
انچه که می نگرم،

یکی ویران می کند و قتل عام،

یکی فکر خواب بعد ازظهر و هضم غذای اضافه است،

و دیگری در قالب انجمن حمایت از حیوانات برای طول عمر حیوانات دعا می کند !


راستش را بخواهی امروز، نمی توانم بجای کودکان و بی گناهانی که هر روز در عراق و لبنان و فلسطین غرق به خون می شوند، به مشکل دیگری بیاندیشم عزیز !

چه باید کرد !؟

دانیال جمعه 30 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:35 ق.ظ http://danny.persianblog.com

من یک ایرانی هستم ...... قسم می خورم ....من مخالف هر چی مذهب و آدم های سنتی و .... هستم ... فسم می خورم ....

مثلث جمعه 30 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 04:05 ق.ظ http://mosallas.blogsky.com

سلام
حالا تشریف بیاورید و یک سری به ما یزنید و شعر هم بگویید
موفق و پیروز باشی

یکی بود یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:52 ق.ظ http://ayenedarayene.persianblog.com

متشکرم که نوشتی اونم اینقدر خوب. از همدردی و تشکر ما هیچ اتفاقی نمیفته اما واقعا احساس می کنم دارم به خودم دلداری می دم. مرسی صبرا جان.

افشاگر دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:02 ب.ظ

خانم.سیاست یکی به نعل و یکی به میخ دیگر قدیمی شده است.سعی نکن دوباره فضای ارامت را به هم بریزم با ذکر خاطرات شبهای بندر......ارام کارت را بکن زیر ابی موقوف...

بردبار باشید . شب دراز است و ..

شعبون استخونی سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:44 ب.ظ

سلام زهرا خانم !
عرض شود که اولا امیدوارم این نوشته را به حساب اقلیت بودن من در گذشته نیاورید!
ولی بر طبق قوانین اسلامی اگر زمینی بدون مالک باشد و کسی نسبت به آنجا مالکیتی نداشته باشد آن فرد پس از گذشت نیم سال صاحب آن است. منطقه اورشلیم نیز در ابتدا ساکنی نداشته . یهودیان در آن ساکن می شوند و پس از مرگ موسی قوم صهیون وی را در بیت المقدس به خاک می سپرند و ساکن آن می شوند .... حالا اگر اعراب آنجا را به زور شمشیر صاحب می شوند نمی دانم آیا شرعی است یا نه... اگر دقت کرده باشید ایرانیان تنها قومی بودند که پس از اسلام زبان عربی زبان رسمی شان نشد. ( بر خلاف مصر و ...) و لباس خود را دور نینداختند ( بر خلاف هندی ها) و ... حالا از نسل همان ایرانیانی که صهیون هستند می خواهند برگردند به خانه شان! اشکال اش چیست؟ آیا حق شرعی آنها نیست؟ من از شما می پرسم : اگر کسی شما را از خانه تان به زور بیرون بیاندازد و فرضا نوه شما سالها بعد ادعای مالکیت کند آیا ادعای بیجایی کرده؟
حالا اگر آنکه به زور وارد شده به زبان خوش خارج نشود آیا نباید به زور او را خارج کرد؟ آیا به صرف اینکه پسر کوچکی اسنت محق هم هست. چرا آن موقع که جد و آبای من را به زور بیرون کردند کسی صدایی در نیاورد؟ آیا همان ها کودکان خردسالی نداشتند که با شمشیر تکه تکه شدند؟
آنها نداشتند و اینها دارند....
البته همه اینها مسلما باعث نمی شود که امروزه این قتل عام فجیع راه بیافتد....
اما همه اینها را نوشتم که بگویم علاوه بر اینکه آنها حق ندارند این کار را بکنند بگویم ما هم حق نداریم یک طرفه به قاضی برویم....

نازنین مریم سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:52 ب.ظ http://nazaninmaryam.blogfa.com

صبرا جان سلام
متن شما قشنگ اما تلخ بود وبلاگتون زیباست
همیشه سرشار از احساس باشید.

شعبون استخونی چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:23 ب.ظ

از اینکه مراتب آزادی را رعایت فرموده و کامنت های بنده را ریجکت می فرمایید سپاسگذارم

اسپارتاکوس جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:04 ب.ظ http://win2.blogfa.com

سلام بر صبر و سلام بر شاخه های زیتون ، شاخه های درد و شاخه های مظلومیت .
راستی تا به حال از خود پرسیده ای : چه کسی آتش این بمب ها را که بر سر فرزندان سرزمین زیتون میریرزد روشن کرده است ؟

شعبون استخونی شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:17 ب.ظ

البته ناگریز از توضیح دیگری هستم!
کل کشور فلسطین از نظر مساحت یک دهم ایران هم نیست. نه منابع نفتی دارد و نه معدن. آب و هوای بسیار مزخرفی هم دارد. پس بنا نیست استعمار شود.
بر خلاف گفته زهرا خانم تنها دلیل حمل اسراییل به آن منطقه مذهب است و بس.
اگر هم فلسطینی ها می جنگند نیز به همین دلیل است . انگیزه هر دو قوم یکی است.... فقط ...

شعبون خان عزیز !
می توانید در سفر بعدیتان به تلاویو تصویر هایی از این شهر سبز دوست داشتنی و کوه ها و دشت های اینک بمب باران شده اطرافش برایمان بیاورید؟
فلسطین آب و هوای مزخرفی دارد ؟؟؟!!
فلسطین تکه ای از زمرد سبز است در کنار فیروزه ی اقیانوس.
یقین داشته باشید قصاب های از جان دوست تر ما می دانند که آب و هوای مزخرف با پوست های شفاف صورتی رنگشان سازگار نیست .
نکند شما هم فکر می کنید کورش کبیر ارث پدری اش را دو دستی تقدیم خانم استر نموده و حالاست :
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را

اگر از کار پدربزرگتان زیادی رنجورید ٬ برای فلسطین نسخه نپیچید . موضعتان را شفاف کنید ٬ حتا می توانید از فلسطینی ها یاد بگیرید و زیر بار اشتباهات اجدادتان نروید.

آذر سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:09 ق.ظ

صبرا جان دوست خوبم:
وبلاگت قشنگه.خصوصا اسمش.
موفق باشی

فاطمه یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:21 ق.ظ http://famo0o.blogfa.com

یه چیز خوشگل رو جا گذاشتی!

من سه‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:00 ب.ظ

هرگز نخ نما نخواهی شد عزیز دل..
آزادیت را با تاجهایی از زیتون سبز در مزارع طلایی سرزمینت دست در دست همبازیهایت جشن خواهم گرفت!

دوست همه پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:38 ب.ظ

متأسفم از اینکه هنوز نمى دانیم دشمن ما کیست ؟بهشت زهرا را کدام قوم أباد کرد ؟ادعاى مالکیت بر خاک وطن کوروش را کىها دارند و هزاران خواسته هاى دی.......

شعبون استخونی یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:59 ق.ظ http://sabzeie.blogfa.com


صبرا خانم عزیز!
بنده در سن شش سالگی در همان جایی بودم که شما آن را تکه ای از زمرد سبز در کنار فیروزه ی اقیانوس می خوانید!
باور کنید اگر بخواهیم فلسطین را در زمره کشور های اروپایی حساب کنیم در مقابل سرسبزی فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی هیچ ندارد. اما اگر بخواهیم با کویر لوت مقاسه کنیم : بله همان تکه ای از زمرد سبز است در کنار فیروزه ی اقیانوس. شاید هم بهشت است
باور کنید فلسطین آب و هوای مزخرفی دارد نسبت به همسایه هایش!!!
شاید این کار صهیون ها قصاب گری! باشد. ... حتما هست. اما شما جواب من را ندادید. این کشور نه منابع نفتی دارد نه هیچ چیزی که اصلا این همه پول صرف خرید مهمات جنگی برایش خرج کنند. مطمئن باشید تنها انگیزه مذهب است. شما که می گویید با یهود مشکل ندارید و این صهیون است که با آن مشکل دارید آیا می دانید بیش از 90 درصد یهودیان صهیونند. اصلا سازنده موسیقی محمد رسول الله ( موریس ژار) صهیون است؟ آیا می دانید همان سرزمینی که برای سبزی تپه هایش دل می سوزانید همان سرزمین موعود یهود است؟ مطمئنم که می دانید. شما کدام یهودی را می شناسید که حق را به مسلمانان بدهد؟
در ثانی کورش کبیر ارث پدری نداشته. واقعا از این طرز تفکر متاسفم! اما این را هم بدانیم که اگر کوروش همان داشته های خود را دو دستی تقدیم خانم استر نکرده آن را دودستی هم به اعراب نداده! بلکه این اعراب بودند که با قتل عام یهودیان ساکن آنجا شدند!

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را

من از کار پدر بزرگم زیادی رنجورم. خیلی . اگر دستم بهش نرسد..... اما من حق دارم برای سرزمین آبا و اجدادی ام نسخه بپیچم . حتی اگر من هم حق نداشته باشم اعراب مسلما" چنین حقی ندارند. ما ایرانیانی که هویت خود را انکار می کنیم نیز چنین حقی نداریم. با این تعصب بیجا هیچ کس حق ندارد. حتی من و شما!
من فکر کنم موضعم را شفاف کردم اما نمی خواهم از فلسطینی ها یاد بگیرم. چون آنان زیر بار اشتباهات اجدادتان رفتند.
من نمی خواهم اینچنین باشم

سرسبزی فلسطین را با خاور میانه و حتا آسیا مقایسه کنید. چرا کویر لوت ؟
شعبون عزیز . قطعاْ شما بهتر از من می دانید که همه ثروت یک سرزمین زیر خاک ها و آب هایش نیست .
بزرگترین ثروت خاور میانه و آسیا به زعم من اسلام است.
باوری که هر چند از سوی معتقدانش جدی گرفته نمی شود . آن قدر برای دیگران جای ترس داشته که « این همه پول صرف خرید مهمات جنگی برایش خرج کنند»
مسخره به نظر می رسد؟ این که افکار و عقاید انسانی و باور جمعی برای قومی خطرناک باشد یا اینکه مثلاً همین جدی نگرفتن را میوه پیروزی گروهی بدانیم.
از کدام مذهب حرف می زنید شعبون عزیز ؟ همانطور که شما هیچ یهودی را نمی شناسید که حق را به مسلمانان بدهد. من هم هیچ یهودی را نمی شناسم که دیگران را به یهودی شدن تشویق کند یا اینکه مثلاً راه رستگاری را به کسی نشان بدهد. چرا که خداوند پروردگار ایشان است .و دیگران از بدو تولد محکوم به عاقبت شوم دوزخ. ایشان در میان خود تولد و تکثیر می شوند و ما چرا دنیا را دو دستی تقدیم قوم برگزیده خدا نمی کنیم و راه رستگاری را برایشان هموار؟ دوزخیان اینچنینند دیگر.
این ها را گفتم که بدانید با یهود مشکل دارم و تنها کاری که نمی کنم توهین است. همین.اما اسرائیلیان مستحق توهینند.
مسلمانان آنقدر ها هم که شما فکر می کنید به مرزها و ارث های پدری پایبند نیستند. خداوند در روی زمین مرزها را نقاشی نکرد. خون ریختیم و با خون دیوار ها را کشیدیم. می خواهم که فکر نکنید خدای بزرگ از دیوار های کره ی خاک آنقدر ها راضی است.
در تاریخ خوبی که می خوانید کمی به عقب تر برگردید. فلسطینی ها عرب نیستند شعبون عزیز! فلسطینیان نژاد رومی دارند، اما از بدو پذیرش اسلام خود را عرب می دانند و حتا عربی حرف می زنند و عربی فکر می کنند.مانند مصریان یا خیل بیشمار کشور های اسلامی که باورشان شده عربند .چیزی که ایرانیان زیربارش نرفته اند و نخواهند رفت.حالا به حکم این که روزی تمام خاور میانه و حتا هند و چین زیر پر و بال محمود غزنوی یا نمی دانم که و که بوده ما هم ارتشمان را برداریم و بسم الله؟
انتقام خون چه کسی را می گیرند؟ با بریدن سر چه کسی ؟

هر آنکس چیز می بخشد ، از آن خویش می بخشد
نه چون حافظ که می بخشد، سمرقند و بخارا را
***
مرا به تعصب محکوم می کنید؟ می خواهم برایتان قسم بخورم که هیچ کسی را بیشتر از من در خون و اشک به هم آمیخته کودکان معصوم متعصب نخواهید یافت.

زهرا یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:54 ب.ظ http://zahra999.blogfa.com

شعبون عزیز:
سرزمین موعدتان را به رخ چه کسی می کشید؟! بچه هایی که در نوار غزه تکه تکه می شوند؟! برایم خیلی سنگین است پذیرش این نکته که سرزمین موعود و آرمان شهر یک مذهب با قتل عام و خونخواری ساخته شود! نه !دعوای فلسطین با صهیونیست ها برسر سرزمین موعود نیست .مگر اینکه بپذیریم قوم یهود همپایه ی اقوامی مثل تاتار است که اصولا موجودیتش را بر "خون" استوار کرده است.اگر اینطور است حرفی نمی ماند در حق و حقوق پدری شما.بیاید و بکشید و بدرید تا به آنچه در کتاب به شما وعده داده شده برسید.
موضوع این است که من اینطور فکر نمی کنم.سرزمین موعود فقط و فقط سرپوشی است برای آنچه حقیقتا در فلسطین اتفاق می افتد.خیلی متعجب شدم وقتی دیدم گفته ای:فلسطین فلان چیزش مزخرف است و بهمان چیزش مزخرف و بنابراین اگر هم صهیونیست ها دارند سرش دعوا می کنند برای سرزمین موعدشان است.
خیلی خوب.بنا را اصلا می گذاریم بر اینکه تو درست می گویی و فلسطین مزخرف ترین نقطه ی دنیا است.البته کسی هم نگفته بود اسرائیل عاشق آب و هوا و یا سرسبزی فلسطین شده که اینهمه خودش را برای آن به آب و آتش می زند یا بهتر بگویم فلسطینی ها را به آب و آتش می زند...
اگر اینهمه کشت و کشتار برای آب و هوا بود که به قول خودت اروپا بهشت زمین است و دیگر چه نیازی بود به فلسطین؟!
منتهی فلسفه ی موجودیت اسرائیل نه آب و هوای فلسطین است و نه آن سرزمین وعده داده شده. حتی اگر فرض را بگذاریم بر اینکه فلسطین یک سرزمین مزخرف بیشتر نیست که هیچ ثروت زیر زمینی یا بالای زمینی هم ندارد مطمئنا نمی توانی منکر این قضیه باشی که تقریبا آنقدر موقعیت استراتژیکی دارد که در اختیار داشتن اش چیزی کمتر از در اختیار داشتن خاورمیانه نیست...آنقدر استراتژیک که ایالات متحده سالانه مبلغ بسیار کلانی را مستقیما صرف تجهیز نظامی اسرائیل می کند.البته به غیر از مبالغ فوق العاده کلانی که غیر مستقیم به این کار اختصاص می دهد.
حتما با خودت فکر نمی کنی ایالات متحده دلش به حال پدران تو سوخته که سالانه این همه هزینه را فقط برای اینکه قوم یهود در سرزمین موعودشان دفن شوند متحمل شود. او اسرائیل را تا بن دندان مجهز نکرده که قوم یهود در قیامت دعا گویش باشند که "خدا خیرشان بدهد سرزمین موعود را به ما برگرداندند!"
نه شعبون جان.این بازی خیلی پیچیده تر از بازی بچگانه ای است که به من و تو نشان می دهند. "سرزمین موعود" ی که همه جا حرفش را به میان می کشند فقط قاقالی لی برای ساکت نگه داشتن دنیا است تا کسی نپرسد: "واقعا چرا؟!"
می دانی چیست؟! آنها اهمیتی به فلسطین نمی دهند. برایشان سرزمین موعود هیچ معنایی جز یاوه سرایی و توهم یک قوم ندارد. همیچنین دلشان به حال هیچ یهودی هم نمی سوزد! چه تو باشی چه پدران تو!
بنابراین در این بازی تنها چیزی که برای آنها اهمیتی ندارد این است که چه کسی اول به آنجا رسیده و گفته: سٌک سٌک...
در اختیار داشتن فلسطین برای آنها منفعت های سیاسی دارد.خاورمیانه مرکز تجمع مسلمانان است.اسلام از نگاه آنان به مثابه ی بمبی است که می تواند تشکیلات نامشروعشان را زیر و رو کند.آن را تجربه کرده اند.بارها و بارها. در قیام های مسلمانان کشور های مختلف.از لیبی گرفته تا الجزایر تا مصر و ایران و حتی هند.ماهیت ضد استعمار و ضد استثمار اسلام آنها را می ترساند حتی اگر به قول صبرا خودمان متوجه این قضیه نباشیم.و همین است که قلب خاورمیانه را نشانه می گیرند.
برای رسیدن به ماهیت اسرائیل و صهیونیسم فقط کافی است به ماهیت کشورهایی بپردازیم که حاضرند تمام دنیا را با خاک یکسان کنند اما اسرائیل را از دست ندهند.در شکل گیری آن انگلیس دخالت مستقیم و کاملا موثر داشت و در استمرار حضورش در فلسطین ایالات متحده بی هیچ پرده پوشی دخالت دارد.
آیا اگر اسرائیلی ها تنها با نیت بازپس گیری سرزمین های پدری و به دست آوردن سرزمین موعود به فلسطین حمله می کردند هیچ دولت استعمارگری از آن اینچنین حمایت می کرد؟! مسلما خیر. واقعیت این است که یهود برای باز پس گیری آنچه از دست داده در فلسطین نیست.آنها به دنبال سرزمین موعود هم نیستند.تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد کنترل خاورمیانه است.راستش را بخواهی این وسط یهودیان مزدور قدرت های غربی شده اند برای به زنجیر کشیدن مسلمانان و سرزمین موعود و ارث پدری هم در این میان مهیج ترین لطیفه ای است که تا بحال شنیده ام.
راستی در مورد این استدلالت که سالها پیش فلطسطینی ها جد جد جد جد جد جد جد جد(...) تو را کشته اند و تو حالا وظیفه داری تلافی اش را سر پسر پسر پسر پسر پسر پسر پسر پسر آنها در بیاوری واقعا مرا هیجان زده کرد.این نوع استلال واقعا جای تبریک دارد!!!!

شعبون استخونی سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:59 ق.ظ

البته چون دیر رسیدم معذرت می خوام . مشکلات زندگی نمی ذاره !
ولی از شوخی بگذریم ... من تا قسمتی حرف های شما را قبول دارم. البته کمی تا قسمتی!
اول صبرا خانم عزیز:
اینکه بزرگترین ثروت شما اسلام است قبول. اما آیا واقعا مشکل یهودیان اسلام است؟ مشکل آنها سرزمین شان است حالا صاحب هر دینی در آنجا یاشد مهم نیست . شما می گویید با یهود مشکل دارید. خوب. کاملا طبیعی است.اما اگر آن یهودی هم با اسلام مشکل داشته باشد هم طبیعی است. نه؟ ببینید. فلسطینی ها عرب اند! من آنجا بوده ام. آنجا نژاد پرستی بیداد می کند. هم از جانب اعراب و هم از جانب اسراییلی ها. اعراب هم من فکر می کنم از یهودی ها نژاد پرست ترند. به همین دو دسته کردن مردم به عرب و عجم دقت کنید. حتی در قران نیز این دو واژه آمده. کامنتی به زهرا خانم زدم که در آن آیات اول سوره روم را آوردم. بخوانید.... حتی در قران برای روایت جنگ ایران و روم اسم روم آمده اما ایران نه! نایسونالیسم عربی! نسل کنونی ساکن آنجا هم عرب اند و غیر یهودی! همین.
اما هیچکدام این ها باعث آن کشت و کشتار فجیع نیست و این کار صهیون ها وحشیانه است و در این شکی نیست! من اصلا در مقام دفاع بر نیامدم . فقط گفتم اگر کشت و کشتاری هست به خاطر آن است که اعراب به کار پدران خود در کشت و کشتار نسل های مختلف اعتراف می کنند و به آن غرور می ورزند! اگر آلمانی ها کشتار نازی ها را غلط دانسته و حتی بابت اعمال پدر پدر پدر پدر پدر پدر خودشان عذر می خواهند اما اعراب می گویند همین است که هست تازه به شما رحم کرده اند که نسل تان را از بیخ و بن نکنده اند... باور می کنید وقتی همین فلسطینی ها فهمیده بودند پدر من یهودی است خانه اش را آتش زده اند؟ همین ها که حالا خانه هاشان آتش گرفته؟ ازماست که بر ماست! اما این کشت وکشتار هم غلط است.
راستی من اگر شما را به تعصب محکوم کرده ام غذر می خواهم. باور کنید اشتباه شده بود. ببخشید
والسلام

شعبون استخونی سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:00 ق.ظ

اما زهرا خانم . بسیار خوشحالم که بر عکس بسیاری از مسلمانانی که نه بحث کردن بلدند و نه ما – به قول خودشان جدید ها - را قابل بحث می دانند بسیار منطقی بحث می کنی. اما در نظر داشته باش که اولا موقعیت استراتژیک فلسطین چندان هم مناسب نیست. در مرز شرق و غرب است . اما از غرب محصور کوه و از شرق به بیابان منتهی می شود. شاید ترکیه انتخاب مناسب تری برای حکمرانی باشد و حتی ایران . اما تا آنجا که من میدانم از آنجا که آرامگاه موسی نبی و داود و سلیمان در بیت المقدس است یهودیان آن را از آن خود می دانند. اگر فرضا امریکا بیاید و مکه و مدینه را تصرف کند و 700 – 800 سال بر آنجا حاکم باشد اما دین رسمی مسیحی باشد توی مسلمان بر نمی آشوبی . آیا مسلمانان برای باز پس گیری آنجا اقدامی نمی کنند؟ تازه به فرض آنکه آنجا سرزمین پدری همه مسلمانان باشد و اصلا همه ما مثلا عرب باشیم، آیا اجساسات ملی ما همراه با احساسات مذهبی ما نمی شود؟ مخصوصا اگر نسل را به زور بیرون کرده باشند. حالا می خواهد استراتژیک باشد یا اصلا نباشد.فکر می کنم مشکل پدر و پسر حل شده باشد....

راستی دیشب اخبار می گفت حزب الله هشتاد و خورده ای موشک بر سر اسراییل ریخته... از کجا آوره اند این همه تجهیزات را؟

شعبون استخونی سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:00 ق.ظ

نهایتا این که فکر می کنم بحث همین جا تمام شود بهتر است

من هم درست مثل شما فکر می کنم.
***
اما شاید خانم زهرا هنوز سوالاتی پیرامون چشم و ابروی اسرائیلی ها و خرج های میلیارد دلاری ایالات متحده برای جذاب تر شدنشان داشته باشند . یا به قولی شفاعت ایشان در سرای باقی..

خبرنگار چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:31 ق.ظ http://4130.blogfa.com

میگن قراره برید لبنان اخه شما هم جز طرفداران حزب ا... هستید.درست مثل من مگه نه؟

نه.
قرار نیست.

زهرا چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:24 ب.ظ http://zahra999.blogfa.com


شعبون عزیز...
کاش در مورد ماهیت اسپانسرهای مالی و نظامی اسرائیل هم توضیحی می دادی تا همه ی معما حل شود....!متاسفانه اصلا به این نکته در کامنت من توجهی نکردی...

فضول باشی جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:56 ق.ظ http://fozolbashi.blogsky.com

سلام..نمیدونم چرا همه میخواهند تظاهر به نیکی کنند؟
بعد از هر پیروزی ملتی همه خودشونو سهیممیکنن اما اگه تو جنگبگن کی میره از این ملت مظلوم دفاع کنه همه خوابشون میبره.

[ بدون نام ] یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:09 ب.ظ

از این که هنوز افراد آزاده ای همچون شما در این دنیای وانفسا از مظلومان حمایت می کنند به خود می بالم . ضمناْ از لجن پراکنی برخی ( شعبون استخونی ) نیز دلسرد نشوید چرا که به فرمایش امام حسین ( َع ) این افراد اگر دین ندارند لااقل آزاده باشند که نیستند . راهتان مستدام باد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد